Το καλοκαίρι είναι εδώ! Ξέρεις τι σημαίνει αυτό … ηλιοθεραπεία, παγωμένη σπιτική λεμονάδα με έξτρα τζίντζερ και… ζέστη!

Η θερμοκρασία ανεβαίνει κι αν θέλουμε να συνεχίσουμε τη yoga μας χρειάζεται να αξιοποιήσουμε πρακτικές που μειώνουν το στοιχείο της φωτιάς (pitta).

Η Yoga μας διδάσκει να παρατηρούμε τις αλλαγές στη ζωή μας για να είμαστε ευπροσάρμοστοι & ευέλικτοι. Οι «σοφοί» ασκούμενοι πάντα προσαρμόζουν, λίγο ή περισσότερο, την πρακτική τους αντίστοιχα με την κάθε εποχή. Κι ένα πράγμα είναι σίγουρο… το καλοκαίρι, στην Ελλάδα, έχουμε ζεστή.

Φυσικά, ο ανεμιστήρας είναι πάντα μια επιλογή «φιλική προς τον χρήστη» και υπάρχουν, ευτυχώς, μερικές πρακτικές που θα σας βοηθήσουν μείνετε «ψύχραιμοι» στις υψηλές θερμοκρασίες.

Διαβάστε παρακάτω 5 συμβουλές yoga για να δροσιστείτε κι ίσως κάποια γίνει η αγαπημένη σας.

1# Χαμηλώστε ταχύτητα

Οποιαδήποτε φυσική δραστηριότητα ανεβάζει την θερμοκρασία του σώματος. Το υπέροχο πράγμα με τη yoga στη διάρκεια του καλοκαιριού είναι ότι το σώμα μας είναι ήδη ζεστό και πιο προετοιμασμένο. Οι μύες μας γίνονται πιο ελαστικοί λόγω αυξημένης θερμότητας και γενικά νιώθουμε τις αρθρώσεις μας πιο ευέλικτες και πιο ελεύθερες.

Εκμεταλλευτείτε το γεγονός και εστιάστε περισσότερο σε διατάσεις, ανοίγματα, στροφές και λιγότερο σε δυναμικές πρακτικές. Δοκιμάστε θέσεις που σας δυσκολεύουν οταν το σώμα είναι κρύο και θα εκπλαγείτε από την διαφορά.

Νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ είναι οι καλύτερες ώρες για πρακτική καθώς είναι οι πιο δροσερές ώρες της ημέρας

 

2# Η δροσερή αναπνοή

Όπου κι αν είστε αν νιώσετε την ανάγκη για δροσία, δοκιμάστε την τεχνική της Sheetali pranayama

  1. Βγάλτε τη γλώσσα προς τα έξω. Διπλώστε τις πλευρές της προς τα επάνω, έτσι ώστε να σχηματίζει ένα «σωλήνα». Πάρτε εισπνοή τραβώντας τον αέρα μέσω από τον αγωγό που σχηματίσατε με τη γλώσσα.
  2. Μόλις τελειώσει η εισπνοή βάλτε τη γλώσσα στη θέση της, κλείστε το στόμα και εκπνεύστε από τη μύτη.

Yoga για το Καλοκαίρι - Δροσερή Αναπνοή

Δοκιμάστε 5-10 επαναλήψεις. Θα νιώσετε το σώμα σας να δροσίζεται, καθώς ο δροσερός αέρας φτάνει στα εσωτερικά όργανα και σας χαλαρώνει σωματικά και νοητικά.

3# Ενυδάτωση & Sheetkari

Με το 70% του σώματος να αποτελείται από νερό καταλαβαίνετε ποσό σημαντικό ρολό παίζει η ενυδάτωση. Χυμοί και φρούτα είναι η ιδανική διατροφή για το καλοκαίρι και ειδικά για υψηλές θερμοκρασίες. Παράλληλα με τα πολλά υγρά μπορείτε να κάνετε και την Sheetkari Πραναγιάμα.

  1. Με το στόμα ανοιχτό, κρατήστε τα δόντια ενωμένα απαλά. Τα χείλη μοιάζει σαν να χαμογελούν πλατιά. Ακουμπήστε ελαφρά την γλώσσα πίσω από τα δόντια. Πάρτε μια βαθιά κι αργή εισπνοή μέσα από τα δόντια.
  2. Στο τέλος της εισπνοής κλείστε το στόμα και εκπνεύστε αργά από τη μύτη.

Yoga για το Καλοκαίρι - Δροσερή Αναπνοή

Δοκιμάστε 5-10 επαναλήψεις. Αυτή η τεχνική μειώνει την αίσθηση της δίψας κι όπως η προηγούμενη, δροσίζει εσωτερικά το σώμα.

Σημαντικό! Η Sheetkari Πραναγιάμα δεν αντικαθιστά τη λήψη νερού ή άλλων υγρών.

4# Chandra Bhedana

Η έντονη ζέστη συχνά μας προκαλεί σωματική κόπωση, εκνευρισμό και ανυπομονησία. Η τεχνική Chandra Bhedana ενεργοποιεί την αριστερή πλευρά του σώματος, που αντιπροσωπεύει την Σελήνη, το δροσερό & υγρό στοιχείο. Ετσι εξισορροπούμε την υπερβολική “φωτιά” που συνδέεται με την δεξία πλευρά του σώματος

  1. Ξεκινήστε με εισπνοή από τα δυο ρουθούνια. Στο τέλος της εισπνοής, κλείστε το δεξί ρουθούνι.
  2. Εκπνεύστε από το αριστερό ρουθούνι και υστέρα εισπνεύστε από το ίδιο (αριστερό ρουθούνι).
  3. Συνεχίστε να αναπνέετε μόνο από το αριστερό ρουθουνι, κρατώντας κλειστό το δεξί.

Yoga για το Καλοκαίρι - Δροσερή Αναπνοή

Δοκιμάστε για περίπου 1-3 λεπτά εισπνέοντας κι εκπνέοντας μόνο από το αριστερό ρουθούνι. Μέτα από αυτή την πρακτική, ξαπλώστε σε Shavasana.

Αυτή η τεχνική δροσίζει το νευρικό μας σύστημα και τα ενεργειακά κανάλια (Nadis).

5# Μαγική Shavasana

Όλοι θέλουμε να ησυχάσουμε μετά από μια έντονη ήμερα. Μπορείτε να το πέτυχετε, αρκεί να ακολουθήσετε την παρακάτω «μαγική» συνταγή.

Ξαπλώστε με την πλάτη στο έδαφος και βάλτε τα πόδια σας ψηλά στον τοίχο. Η αναστροφή της βαρύτητας στα κάτω άκρα ανακουφίζει το κυκλοφορικό σύστημα.

Μετά 3-5 λεπτά κατεβάστε τα και απλώστε το σώμα στο έδαφος στη θέση της Savasana για περίπου 5-10 λεπτά.

Αν έχετε υψηλή πίεση ή πρόβλημα στη πλάτη: αντί για τον τοίχο, μπορείτε να τοποθετήσετε τα πόδια σας πάνω σε κάποια μαξιλάρια.

Yoga για το Καλοκαίρι - Μαγική Savasana

 

Χρησιμοποιήστε αυτές τις πρακτικές για να παραμένετε δροσεροί και «ψύχραιμοι» όταν το θερμόμετρο ανεβαίνει.

Να περνάτε όμορφα όπου κι αν βρίσκεστε!

 

 

Pin It on Pinterest