Για να εμβαθύνει κανείς στην πρακτική της yoga θα λέγαμε ότι είναι απαραίτητο κατά καιρούς να προκαλέσει το σώμα, το νου, το πνεύμα του. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις παρακάτω τέσσερις τεχνικές σε συνδυασμό η μεμονωμένα για να «προκαλέσετε» τον εαυτό σας να εμβαθύνει λίγο περισσότερο.

Αγγίξτε το Όριο σας.

Όταν διατηρείτε μια στάση της yoga θέλετε να φτάσετε στο όριο σας. Αυτό το όριο είναι το σημείο όπου νοιώθετε μια βαθιά διάταση στο σώμα ή νοιώθετε ότι το σώμα σας δουλεύει «σκληρά» αλλά δεν ξεπερνάτε αυτή την αίσθηση ώστε να φτάσετε στο σημείο που τραυματίζετε το σώμα, νοιώθετε πόνο, υπερκόπωση ή εξουθένωση.

Το όριο μας είναι ένα μαγικό σημείο αλλά και τρομακτικό επίσης. Το να γνωρίσετε το όριο σας είναι να γνωρίσετε το σώμα σας. Είναι κάτι σωματικό και όχι διανοητικό για αυτό αφήστε κατά μέρος τις σκέψεις ή ότι άλλο μπορεί να διασπάσει την προσοχή σας. Μη βιάζεστε και ακουστέ το σώμα σας, κινηθείτε αργά πλησιάζοντας το όριο σας. Βρείτε το σημείο μεταξύ απόλαυσης και πόνου, αγαλλίασης και οδύνης, δημιουργίας και καταστροφής, μεταξύ ανοιχτής καρδιάς και προστασίας. Ισορροπήστε εκεί! Αισθανθείτε και τους δυο κόσμους , νοιώστε τα όλα εκεί και ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΕ!

Ενσωματώστε Απαιτητικές Στάσεις.

Ξεκινήστε την πρακτική σας με στάσεις που σας κάνουν να νοιώθετε δυνατοί και σίγουροι για τον εαυτό σας, κάντε το σώμα να ζεσταθεί και να γεμίσει ενέργεια. Κατόπιν προσθέστε μια, δυο στάσεις που σας φέρνουν στο όριο σας, στάσεις που νοιώθετε ότι δεν μπορείτε να κάνετε, στάσεις που συνήθως αποφεύγετε. Κινηθείτε αργά σε αυτές τις στάσεις, εστιάστε το νου σας στην αναπνοή και το σώμα. Νοιώστε τι συμβαίνει στο σώμα αποφεύγοντας τον πειρασμό να αντιδράσετε, να αξιολογήσετε  ή να κάνετε κριτική. Αναπνευστέ, αναπνεύστε, αναπνεύστε και εγκαταλείψτε το «δε μπορώ». Φέρτε τον εαυτό σας στο όριο του, αναπνευστέ πάλι και δείτε αν μπορείτε να πατέ και λίγο πιο μπροστά, λίγο πιο βαθιά. Δώστε όμως και στον εαυτό σας την αδεία να αποσυρθεί της προσπάθειας όποτε το σώμα (όχι ο νους) πει «μέχρι εδώ!» οι απαιτητικές στάσεις μπορεί να φέρουν στην επιφάνεια δυνατά συναισθήματα, είναι σημαντικό να νοιώθετε ασφάλεια στο περιβάλλον σας ώστε να εκφραστείτε πλήρως και να τα απελευθερώσετε από το σώμα.

Η Δύναμη του Οραματισμού.

Όταν προσεγγίζεται μια απαιτητική, δύσκολη, στάση yoga, μια στάση που απαιτεί κόπο μπορείτε να χαλιναγωγήσετε τη δύναμη του  νου για να οδηγήσετε το σώμα μέσα στη στάση. Εάν μπορείτε να δείτε τον εαυτό σας μέσα στη στάση τότε μπορείτε να το κάνετε.

Κλείστε τα μάτια, δώστε βάθος στην αναπνοή σας και δείτε τον εαυτό σας να κάνει τη στάση yoga με τα μάτια του νου, την εσωτερική σας όραση. Δείτε κάθε λεπτομέρεια, δείτε την ευθυγράμμιση του σώματος και πως αναπνέετε. Δείτε τον εαυτό σας μέσα στη στάση με ευγένεια, δυνατό, να νοιώθει σιγουριά. Δείτε τον εαυτό σας να κρατεί τη στάση με άνεση. Δείτε ένα ελαφρύ χαμόγελο στο πρόσωπο σας! Κρατήστε αυτή την εικόνα καθαρή στο νου σας καθώς οδηγείτε το σώμα σας μέσα στη στάση. Απλά επιτρέψτε στο σώμα σας να συμπληρώσει αυτή τη νοητική εικόνα χωρίς υπερβολική προσπάθεια, ζόρισμα ή καταπόνηση.
Όταν το σώμα σας έχει «μπει» τελείως ή όσο μπορεί σε αυτή τη στάση yoga κρατήστε την εστίαση σας στην νοητική εικόνα και αρχίστε να νοιώθετε το σώμα σας μέσα στην εικόνα, συμπληρώστε το σώμα με την επίγνωση σας.

Εστιάστε εσωτερικά με Pratyahara.

Το Pratyahara είναι το καίριο σημείο εκκίνησης στην πρακτική yoga όπου το μονοπάτι οδηγεί την αντίληψη από το εξωτερικό πεδίο στον εσωτερικό κόσμο. Το Pratyahara ερμηνεύεται σαν «απόσυρση των αισθήσεων» και είναι το πέμπτο σκέλος από το σύστημα της yoga που συνολικά αποτελείται από οκτώ μέρη και προσεγγίζει την ενοποίηση του σώματος, του νου και του πνεύματος. Όταν αποσύρουμε την προσοχή μας από το εξωτερικό περιβάλλον και εστιάζουμε εσωτερικά στην αναπνοή, στην αίσθηση που νοιώθουμε μέσα μας σα κάθε στάση yoga, ο νους ησυχάζει και επίγνωση μας γύρω από το σώμα αυξάνεται. Με αυτή την επίγνωση και επικέντρωση μπορούμε να προχωρήσουμε σε βάθος στη πρακτική μας εξάσκηση, μαθαίνοντας να σεβόμαστε τα όρια μας, τους φόβους μας και τις προσδοκίες μας. Το κλειδί για την εφαρμόγή του Pratyahara είναι η παρατήρηση του σώματος, της αναπνοής και των αισθήσεων σαν ένας ουδέτερος, ανεπηρέαστος παρατηρητής σαν να παρατηρούμε και να αισθανόμαστε το σώμα κάποιου άλλου. Σε συνδυασμό με σεβασμό, σύμπνοια και πειθαρχία το Pratyahara εμπλουτίζει την πρακτική της yoga και οδηγεί σε βαθύτερα στάδια συγκέντρωσης και διαλογισμού.

Pin It on Pinterest

Share This

Μοιραστείτε!

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Γράψου στο Newsletter μας!

Γράψου στο Newsletter μας!

Θέλεις να λαμβάνεις νέα άρθρα και να μαθαίνεις πρώτος για τα Workshops που διοργανώνουμε;

Γράψου τώρα στο newsletter μας!

Η εγγραφή σας ήταν πετυχημένη. Σας ευχαριστούμε!