Πώς η απλή εξάσκηση της αναπνοής μπορεί να οδηγήσει σε μια κατάσταση βαθιάς χαλάρωσης.

Πολλοί μαθητές, συχνά ζητούν οδηγίες για τον «σωστό» τρόπο αναπνοής. Δυστυχώς, δεν υπάρχει μία μόνο απάντηση σε αυτή την ερώτηση, αφού ο βέλτιστος τρόπος αναπνοής εξαρτάται ανά πάσα στιγμή από τον τύπο της πρακτικής, άλλα και τη δραστηριότητα μας. Για παράδειγμα η «ευγενική γιόγκα» επικεντρώνεται αποκλειστικά στην χαλάρωση της έντασης σε σώμα και νου, συνεπώς δίνει έμφαση στην αναπνοή που δημιουργεί μια ήρεμη και γαλήνια καταστάση. Όταν βρίσκεστε σε ασάνες/στάσεις αυτού του τύπου, δοκιμάστε τις παρακάτω τεχνικές αναπνοών για χαλάρωση και ευεξία. Ομως μπορείτε να εφαρμόσετε τις παρακάτω οδηγίες για την αναπνοή και χωρίς να εκτελείτε κάποια ασάνα. Αλλά οποιαδήποτε στιγμή νοιώθετε ότι έχετε ανάγκη να αποβάλλεται τη συσσωρευμένη ένταση από το σώμα και το νου.

breathing-relaxationΜετακινήστε την κοιλιά με την βοήθεια της αναπνοής: Όταν βρίσκεστε σε άνετη στάση, το διάφραγμα είναι η «κύρια μηχανή» της αναπνοής. Καθώς εισπνέετε, αυτός ο θόλος μυς κατεβαίνει προς την κοιλιακή χώρα, «εκτοπίζοντας» τους κοιλιακούς μυς και φουσκώνοντας απαλά την κοιλιά. Καθώς εκπνέετε, το διάφραγμα απελευθερώνεται προς την κατεύθυνση της καρδιάς κι επιστρέφει προς τα πάνω, επιτρέποντας στην κοιλιά να βρεί το χώρο της προς τη σπονδυλική στήλη. Να θυμάστε ότι θέλετε να χαλαρώσετε την ένταση, έτσι οποιαδήποτε προσπάθεια γίνεται με χαλάρο τρόπο και χωρις πίεση.

Κρατήστε το επάνω μέρος του σώματος ήρεμο: Είναι αρκετά κοινό, σε περιόδους υψηλού στρες, να ανασηκώνεται το πάνω μέρος του θώρακα και να σφίγγονται οι μύες στους ώμους και το λαιμό. Όταν είστε σε κατάσταση ηρεμίας, οι μύες του πάνω μέρους του θώρακα παραμένουν μαλακοί και χαλαροί καθώς αναπνέετε, και η ενεργοποίηση γίνεται στο χαμηλότερο μέρος του θώρακα. Για να βοηθήσετε αυτό το είδος αναπνοής, χαλαρώστε συνειδητά τα σαγόνια, τον οισοφάγο, το λαιμό και τους ώμους, και οραματιστείτε την αναπνοή να φτάνει στα βαθύτερα τμήματα των πνευμόνων καθώς εισπνέετε και εκπνέετε.

breathing5Αναπνεύστε εύκολα: Αν και μερικές ανάσες μπορεί να είναι βαθύτερες ή/και ταχύτερες από άλλες, όταν είστε χαλαροί αισθάνεστε τον εναλλασσόμενο ρυθμό της εισπνοής και της εκπνοής σαν ένα νανούρισμα. Λείο, απαλό και χωρίς διακοπή. Η συνειδητή χαλάρωση σε αυτή την κυματοειδή μορφή αναπνοής, βαθαίνει την αίσθηση της ειρήνης και της ευκολίας.

Επιμηκύνετε την εκπνοή: Όταν αισθάνεστε στρεσαρισμένοι, οι εκπνοές σας τείνουν να γίνονται σύντομες και ασταθείς. Όταν πάλι χαλαρώνετε, οι εκπνοές αυξάνονται σε διάρκεια, τόσο που συχνά είναι μεγαλύτερες από τις εισπνοές. Μερικοί δάσκαλοι μάλιστα, προτείνουν όταν είστε σε βαθιά χαλάρωση η κάθε εκπνοή να είναι δύο φορές μεγαλύτερη σε διάρκεια από την εισπνοή. Για να διευκολύνετε αυτή την αλλαγή, προσπαθήστε με απαλό τρόπο, χωρίς πίεση, να επιμηκύνετε κάθε εκπνοή κατά ένα ή δύο δευτερόλεπτα.

Κάντε μια παύση μετά από κάθε εκπνοή: Όταν βρίσκεστε στην πιο χαλαρή σας κατάσταση, στο τέλος κάθε εκπνοής συμβαίνει μια σύντομη παύση. Η παράταση αυτού του όμορφου διαλείματος, μπορεί να επιφέρει μια βαθιά ικανοποίηση και να προκαλέσει αισθήματα βαθιάς γαλήνης και ηρεμίας.

Αφήστε ολόκληρο το σώμα να αναπνεύσει: Όταν αισθάνεστε άνετα, ολόκληρο το σώμα συμμετέχει στη διαδικασία της αναπνοής. Φανταστείτε ένα μωρό που κοιμάται: Όταν εισπνέει και εκπνέει, η κοιλιά του φουσκώνει ελαφρά και υποχωρεί, η λεκάνη κινείται ελαφρά εμπρός και πίσω, οι ώμοι χαλαρώνουν τελείως, και η σπονδυλική του στήλη «κυματίζει» απαλά. Αυτό προσφέρει ένα μικρό χαλαρωτικό μασάζ για τους μυς και τα όργανα ολόκληρου του σώματος, και μετατρέπει την κάθε ανάσα σε μια χαλαρωτική μελωδία, που με την σειρά της ηρεμεί και γαληνεύει κάθε κύτταρο.

breathing7

[sharing tagline=»Διαλέξτε πως θέλετε να το μοιραστείτε με τους φίλους σας!» title=»Title To Share» link=» http://www.yogahouse.gr/2014/03/breathing-for-relaxation/» description=»A small description of the page» backgroundcolor=»»][/sharing]

Pin It on Pinterest

Share This

Μοιραστείτε!

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Γράψου στο Newsletter μας!

Γράψου στο Newsletter μας!

Θέλεις να λαμβάνεις νέα άρθρα και να μαθαίνεις πρώτος για τα Workshops που διοργανώνουμε;

Γράψου τώρα στο newsletter μας!

Η εγγραφή σας ήταν πετυχημένη. Σας ευχαριστούμε!