Η Γιογκική φιλοσοφία μας διδάσκει να παρατηρούμε τις αλλαγές στη ζωή μας και να είμαστε ευπροσάρμοστοι & ευέλικτοι. Οι «σοφοί» ασκούμενοι πάντα προσαρμόζουν, λίγο ή περισσότερο, την πρακτική τους αντίστοιχα με την κάθε εποχή. Κι ένα πράγμα είναι σίγουρο… το καλοκαίρι, στην Ελλάδα, κάνει ζεστή. Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες προκαλούν εξάντληση και κούραση. Έτσι αποφασίσαμε να σας δώσουμε 5 συμβουλές για να μείνετε «ψύχραιμοι» στις υψηλές θερμοκρασίες. Μπορείτε να εφαρμόζετε τακτικά την αγαπημένη σας ή να τις δοκιμάσετε όλες αναλόγως την περίπτωση.

1#  Το μυστικό βρίσκεται στην αναπνοή σας

Όπου κι αν είστε, δοκιμάστε την τεχνική της Sheetali pranayama

  1. Βγάλτε τη γλώσσα έξω. Διπλώστε τις πλευρές της προς τα επάνω, έτσι ώστε να σχηματίζει ένα «σωλήνα». Πάρτε εισπνοή τραβώντας αέρα μέσω από αυτό τον σωλήνα.
  2. Στο τέλος της εισπνοής βάλτε τη γλώσσα στο στόμα, κλείστε το και εκπνεύστε από τη μύτη.

Κάντε 5-10 γύροι. Θα νιώσετε το σώμα σας να δροσίζεται, καθώς ο δροσερός αέρας φτάνει στα εσωτερικά όργανα και σας χαλαρώνει σωματικά και νοητικά.

2# Πολλά υγρά & Sheetkari

Με το 70% του σώματος να αποτελείται από νερό καταλαβαίνετε ποσό σημαντικό ρολό παίζει η ενυδάτωση. Παράλληλα με τα πολλά υγρά μπορείτε να κάνετε και Sheetkari Πραναγιάμα.

  1. Με το στόμα ανοιχτό, κρατήστε τα δόντια ενωμένα απαλά. Τα χείλη μοιάζει σαν να χαμογελούν πλατιά. Πιέστε ελαφρά την γλώσσα πίσω από τα δόντια. Πάρτε μια βαθιά κι αργή εισπνοή μέσα από τα δόντια.
  2. Στο τέλος της εισπνοής κλείστε το στόμα και εκπνεύστε αργά από τη μύτη.

Κάντε 5-10 γύρους. Αυτή η τεχνική μειώνει την αίσθηση της δίψας κι όπως η προηγούμενη, δροσίζει εσωτερικά το σώμα.

Σημαντικό! Η Sheetkari Πραναγιάμα δεν αντικαθιστά τη λήψη νερού ή άλλων υγρών.

3# Chandra Bhedana

Η ζέστη μας κάνει νευρικούς, ανυπόμονους και κουρασμένους. Η τεχνική Chandra Bhedana ενεργοποιεί την αριστερή μας πλευρά, που αντιπροσωπεύει την Σελήνη, το ψυχρό & υγρό στοιχείο.

  1. Ξεκινήστε με εισπνοή από τα δυο ρουθούνια. Στο τέλος της εισπνοής, κλείστε το δεξί ρουθούνι.
  2. Εκπνεύστε από το αριστερό ρουθούνι και υστέρα εισπνεύστε από το ίδιο (αριστερό ρουθούνι).
  3. Τώρα, κλείστε το αριστερό ρουθούνι για να εκπνεύστε από το δεξί.

Κάντε 5-10 γύροι, εισπνέοντας από το αριστερό ρουθούνι και εκπνέοντας από το δεξί. Μέτα από αυτή την πρακτική, ξαπλώστε σε Shavasana.

Αυτή η τεχνική δροσίζει το νευρικό σας σύστημα και τα Νάντις (ενεργειακά κανάλια).

4# Μειώστε ταχύτητα

Οποιαδήποτε φυσική δραστηριότητα ανεβάζει την θερμοκρασία του σώματος. Όποτε καλύτερο είναι να αποφύγετε τις δυναμικές πρακτικές. Νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ είναι οι καλύτερες ώρες για πρακτική. Έτσι για αυτή την εποχή του χρόνου, ας αφήσουμε την Kapalbhati & την Agnisara Πραναγιάμα.

5# Μαγική Shavasana

Όλοι θέλουμε να ησυχάσουμε μετά από μια έντονη ήμερα. Μπορείτε να το πέτυχετε, αρκεί να ξαπλώστε και να βάλτε τα πόδια σας ψηλά στο τοίχο. Μετά 3-5 λεπτά κατεβάστε τα και ξεκουραστείτε για λίγο στη Savasana. Η αναστροφή της βαρύτητας στα κάτω άκρα ανακουφίζει το κυκλοφορικό σύστημα.

Για σας που έχετε ψήλη πίεση ή πρόβλημα στη πλάτη: αντί για τον τοίχο, μπορείτε να τοποθετήσετε τα πόδια σας πάνω σε κάποια μαξιλάρια.

Με αυτές τις συμβουλές, θα παραμείνετε δροσεροί και ψύχραιμοι.
Σας ευχόμαστε ένα όμορφο Καλοκαιρι!

Pin It on Pinterest

Share This

Μοιραστείτε!

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Γράψου στο Newsletter μας!

Γράψου στο Newsletter μας!

Θέλεις να λαμβάνεις νέα άρθρα και να μαθαίνεις πρώτος για τα Workshops που διοργανώνουμε;

Γράψου τώρα στο newsletter μας!

Η εγγραφή σας ήταν πετυχημένη. Σας ευχαριστούμε!