[title size=»2″][/title]

Σκεφτείτε όλες τις φορές που έχετε πάρει μια απόφαση στο μυαλό σας για να κάνετε κάτι, και τελικά διάφοροι λόγοι, περισπασμοί, στη διάρκεια της ημέρας καταφέρνουν να συρρικνώσουν την απόφασή σας. Ή θυμηθείτε κάποια Πρωτοχρονιά, που έχετε κάνει βαρυσήμαντες δηλώσεις και σχέδια για να αλλάξετε τη ζωή σας στη διάρκεια του ερχόμενου χρόνου, μόνο και μονό για να ξεφουσκώσει η επιθυμία σας σε λίγο διάστημα.

Οι σοφοί Γιόγκι επισημαίνουν ότι αυτή είναι μια συνηθισμένη αρνητική συνήθεια που αποδυναμώνει την shakti sankalpa σας (θέληση). Και χωρίς τη δύναμη της θέλησης, είναι αδύνατο να επιτευχθεί οτιδήποτε σημαντικό στην κοσμική ζωή, πόσο μάλλον στην πνευματική πρακτική. Οπότε, πώς μπορεί κάποιος να καλλιεργήσει τη δύναμη της θέλησης;

Συνειδητά και σκόπιμα αντιστρέφοντας μια συνήθεια, χτίζουμε τη δύναμη της θέλησης.

Ο Swami Rama, ο ιδρυτής της Yoga International, δίδαξε ότι το πρώτο βήμα είναι να μάθετε να παρατηρείτε τον εαυτό σας και να αντιληφτείτε πώς οι σκέψεις του νου σας οδηγούν σε συγκεκριμένες επιλογές και πράξεις. Στη συνέχεια αρχίστε να πειραματίζεστε –με απλά πράγματα στην αρχή- όχι κάτι το δραματικό ή μεγαλόσχημο.

  1. Αποφασίσετε να κάνετε κάτι λίγο διαφορετικά από τον τρόπο που συνήθως το κάνετε μέχρι τωρα για παράδειγμα –να ξυπνήσετε 10 λεπτά νωρίτερα, ή να συμπεριλάβετε στην καθημερινή ρουτίνα μια στάση hatha που συνήθως αποφεύγετε, ή να κάνετε nadi shodhana (η πρακτική της εναλλασσόμενης αναπνοής) πριν από κάθε γεύμα. Δεν έχει τόση σημασία τι θα διαλέξετε να κάνετε, το ζήτημα είναι να αποφασίσετε να κάνετε κάτι και στη συνέχεια να το κάνετε πράξη. Συνειδητά και σκόπιμα αντιστρέφοντας μια συνήθεια, χτίζουμε τη δύναμη της θέλησης.
  2. Μην τα παρατάτε, αν έχετε αποτυχίες στην αρχή (ή και αργότερα). Συνεχίστε να κολυμπάτε ενάντια στο ρεύμα με τις υποσυνείδητες συνήθειες και μοτίβα. Ο Swami Rama, έχει πει ότι χρειάζεται περίπου τρεις μήνες για να καθιερωθεί μια νέα συνήθεια. Απλά παρατηρείστε τις σκέψεις, τις αντιδράσεις και τις πράξεις που απορρέουν από αυτή τη προσπάθεια και συνεχίστε με σταθερότητα και επιμονή μέχρι η νέα συνήθεια να είναι πια γεγονός.
  3. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, καθορίστε έναν υψηλότερο στόχο για τον εαυτό σας. Μοιραστέ τον σε μικρά βήματα και προχωρήστε στην  εφαρμογή του σε στάδια. Αν κάποια στιγμή νομίζετε ότι δεν έχετε καταφέρει τίποτα, κοιτάξτε πίσω στο σημείο από όπου ξεκινήσατε και θα δείτε πόσο μακριά έχετε φτάσει.
  4. Δοκιμάστε την παρακάτω άσκηση «Ένα την Ήμερα» από το βιβλίο «The Art of Joyful Living» του Swami Rama:
    Επιλέξτε 30 στόχους και εργαστείτε με έναν την κάθε ημέρα για 30 ημέρες. Γράψτε το καθένα σε ένα ημερολόγιο, αλλά μην πείτε σε κανέναν τι κάνετε. Επιλέξτε μικρές προκλήσεις, κάποιες που μπορείτε να δουλέψετε με σταθερότητα. Για παράδειγμα, την πρώτη ημέρα αποφασίστε ότι δεν πρόκειται να πείτε ψέματα. (Θα διαπιστώσετε ότι ξαφνικά παρουσιάζονται πολλές «ευκαιρίες» για να πείτε ψέματα.) Την επόμενη μέρα επιλέξτε να μην είστε αγενής με κανέναν. (Και εκείνη την ημέρα, θα βρεθείτε σε καταστάσεις που θα σας «παρακαλούν» να γίνετε κακοί.) Παρατηρήστε πόσο συχνά είστε σε θέση να διατηρήσετε την αποφασιστικότητά σας. Κάθε φορά που τα καταφέρνετε, η δύναμη της θέλησης σας γίνεται ισχυρότερη.

Τα πλεονεκτήματα της δυνατής θέλησης

Όσο περισσότερο δημιουργείτε και επιτυγχάνετε σε τέτοιους πειραματισμούς, τόσο περισσότερο χτίζετε τη δύναμη της θέλησης σας. Και όσο μεγαλύτερη δύναμη θέλησης καλλιεργείτε, τόσο μεγαλώνει η αυτοπεποίθηση σας. Όσο μεγαλώνει η αυτοπεποίθηση σας, τόσο μεγαλύτεροι είναι οι στόχοι που μπορείτε να κατακτήσετε. Να αλλάξετε την καριέρα σας, να ξεπεράσετε έναν εθισμό, ή ακόμα και να καταφέρετε την επίτευξη της απελευθέρωσης σε αυτή τη ζωή!

Πηγή: http://yogainternational.com/

[sharing tagline=»Διαλέξτε πως θέλετε να το μοιραστείτε με τους φίλους σας!» title=»Title To Share» link=»http://www.yogahouse.gr/2014/01/4-ways-to-build-willpower/» description=»A small description of the page» backgroundcolor=»»][/sharing]

Pin It on Pinterest

Share This