Τα οφέλη της γιόγκα είναι πάρα πολλά. Οι μελέτες το αποδεικνύουν, η πρακτική εφαρμογή το δείχνει, και η ιστορία το γνωρίζει, πως η γιόγκα είναι κάτι περισσότερο από μια απλή γυμναστική που «παλεύουμε» να την χωρέσουμε  στο καθημερινό μας πρόγραμμα. Αν και οι ζωές μας είναι αρκετά φορτωμένες με υποχρεώσεις, πολλά άτομα βρίσκουν χρόνο για να συμμετέχουν στο αγαπημένο τους μάθημα γιόγκα, ακόμα κι αν χρειάζεται να διανύσουν μεγάλη απόσταση κάποιες φορές. Ωστόσο, κάθε φορά δεν μας αφήνει το ίδιο συναίσθημα ευτυχίας. Τί είναι λοιπόν αυτό που κάνει μια τάξη να μοιάζει σαν ένα αληθινό μονοπάτι προς την αυτογνωσία και ξεχωρίζει από τις άλλες; Ίσως δεν είναι τόσο πολύ ο δάσκαλος ή η σχολή, αλλά το τί κάνουμε εμείς για να πάρουμε τα μέγιστα από ένα μάθημα. Παρακάτω είναι μερικά σημεία που αξίζουν την προσοχή μας και βοηθούν να εμβαθύνουμε στην πρακτική μας.

  1. Ελάτε στην τάξη χωρίς προσδοκίες. Μην περιμένετε από τους δάσκαλους να σας προσφέρουν το μυστικό της ζωής, μην περιμένετε κάτι από τους άλλους μαθητές, και μην περιμένετε από το κουρασμένο σας σώμα να «μείνει» στο «Κοράκι» αν την προηγούμενη νύχτα ξενυχτήσατε με αδιαθεσία. Αφεθείτε και βιώστε αυτό που πραγματικά συμβαίνει εκείνη την στιγμή, και είναι η μοναδική σας αλήθεια. Μπαίνοντας σε κάθε τάξη με ανοιχτό μυαλό, επιτρέπετε στον εαυτό σας να βιώσει πλήρως την παρούσα στιγμή και όχι να ζείτε μια συνεχή πάλη ανάμεσα σε αυτό που περιμένατε και σε αυτό που τελικά συμβαίνει. Έτσι κι αλλιώς, είναι τόσα πολλά που βρίσκονται έξω από τον έλεγχό σας. Ο αγαπημένος σας δάσκαλος μπορεί να έχει αντικατασταθεί, ο/η πρώην σας μπορεί να εμφανιστεί στο διπλανό στρωματάκι, ή μπορεί να πάθετε μια κράμπα. Η ενασχόληση με το απροσδόκητο λοιπόν, αποτελεί και αυτή ένα μέρος της πρακτικής σας.
  2. Αποκτήστε μια πρόθεση. Η πρόθεση αφορά το σημείο που επιλέγετε να εστιάσετε την προσοχή σας  εκείνη τη στιγμή, και όχι το τελικό αποτέλεσμα. Είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο κι ανακουφιστικό να απελευθερώσετε τον εαυτό σας από την προσδοκία του αποτελέσματος. Πολύ συχνά στη ζωή, προσπαθείτε σκληρά για το αποτέλεσμα, ας είναι η πρακτική σας μια ευκαιρία για να απολαύσετε «το ταξίδι κι όχι τον προορισμό». Επιλέξτε επομένως ένα σημείο/πρόθεση για να κρατήσετε το μυαλό σας συγκεντρωμένο σε κάθε ανάσα της πρακτικής. Αυτό θα σας επιτρέψει να ζήσετε την κάθε στιγμή ξεχωριστά, αντί να παλεύετε συνεχώς με την ιδέα του τελικού αποτελέσματος – όπως π.χ. να ανοίξετε τους γοφούς.
  3. Απελευθερώστε τον εαυτό σας από περισπασμούς. Στο μεγαλύτερο μέρος ενός μαθήματος γιόγκα, ο στόχος είναι να παραμείνετε συγκεντρωμένοι. Καλλιεργείστε την εστίαση στο παρόν, και μην επιτρέπετε στη φλυαρία του μυαλού να επισκιάζει ακόμα και το δάσκαλο που δίνει οδηγίες. Αυτή η εστίαση βοηθά να κρατάτε μακριά οποιοδήποτε περισπασμό της προσοχής, για παράδειγμα να ασχολείστε με τους άλλους μαθητές (τι φοράνε κ.α.) ή τα δικά σας άβολα ρούχα κ.τ.λ. Με λίγα λόγια, αν η προσοχή σας αποσπάται από όλες αυτές τις παρενοχλήσεις, το αποτέλεσμα τελικά είναι να μην είστε παρόντες στην πρακτική σας. Είναι τόσο απλό!
    ten-tips-5
  4. Αναφέρετε τυχόν φυσικούς περιορισμούς στο δάσκαλο. Πείτε του για παράδειγμα αν σας πονάει η μέση ή ο αυχένας, αν είχατε κάποιο πρόσφατο χειρουργείο, ή απλά μια ενόχληση στο σώμα σας. Μέρος της εκπαίδευσής του είναι να προσφέρει παραλλαγές των στάσεων για κάθε περίπτωση. Έτσι αποφεύγετε πιθανούς τραυματισμούς, επειδή μπορεί να ήσασταν πολύ ντροπαλοί ή αρκετά εγωιστές, για να επικοινωνήσετε τις ανάγκες σας.
  5. Τιμήστε τον εσωτερικό σας δάσκαλο. Ας είναι ο δάσκαλος ο οδηγός σας, και αφήστε την εσωτερική φωνή σας να γίνει ο «γκουρού» σας. Αντιληφθείτε ότι ο έμπειρος δάσκαλος που στέκεται μπροστά σας, χρησιμεύει μόνο ως οδηγός. Σίγουρα, μπορείτε να μάθετε από αυτόν, αλλά ο τελικός στόχος της γιόγκα είναι να σας ενισχύσει και να σας ισορροπήσει, ώστε να μπορείτε να τιμήσετε το δικό σας εσωτερικό δάσκαλο. Αν κάτι από αυτά που λέγονται στην τάξη σας ταιριάζει, πάρτε το, αν κάτι όχι, αφήστε το. Θυμηθείτε πως είναι η δική σας πρακτική. Ακούστε λοιπόν τον αληθινό σας εσωτερικό καθοδηγητή, που με την σειρά του σας οδηγεί στο επόμενο σημείο…
  6. Αφουγκραστείτε το σώμα σας. Το σώμα είναι ενοποιημένο με τον θεϊκό δάσκαλο που βρίσκεται  μέσα σας. Εάν σας ανησυχεί περισσότερο να φαίνεστε ωραίοι από το να συμπεριφέρεστε ωραία στον εαυτό σας, τότε σίγουρα θα αγνοήσετε τί εκφράζει το σώμα σας. Το σώμα, ο νους και το πνεύμα συνθέτουν ολόκληρη την ύπαρξη μας και χρειάζεται να σεβόμαστε εξίσου τις ανάγκες τους. Αποφύγετε το σώμα να γίνεται σκλάβος του νου. Γίνετε προσεκτικοί και ανιχνεύστε τη φωνή του σώματος που ψιθυρίζει (μερικές φορές με τη μορφή του κρατήματος της αναπνοής), ότι ήρθε η ώρα να χαλαρώσετε στην Balasana. Σεβαστείτε λοιπόν τον εαυτό σας στην ολότητα του.
    ten-tips-6
  7. Κλείστε το κινητό σας. Σεβαστείτε το χρόνο που αφιερώνετε στην πρακτική. Μην φέρνετε ρολόι, τηλέφωνο, ή κάποια άλλη συσκευή που μπορεί να σας συνδέσει με τον έξω κόσμο. Αφήστε τις σκέψεις που σας τραβάνε έξω από αυτό που κάνετε τώρα. Στη γιόγκα, δεν είστε πουθενά αλλού εκτός από εκεί, οπότε αφήστε οτιδήποτε άλλο σας βγάζει έξω από αυτή τη στιγμή.
  8. Φέρτε τα δικά σας πράγματα. Το προσωπικό στρωματάκι γιόγκα, σας επανασυνδέει με την πρακτική και μπορεί να σας οδηγήσει αυθόρμητα σε μία κατάσταση ηρεμίας. Λειτουργεί όπως το πείραμα του Παβλόφ. Το σώμα και το μυαλό αρχίζουν να χαλαρώνουν αναγνωρίζοντας ότι ήρθε η ώρα για γιόγκα.
  9. Αναπνεύστε. Είναι απλό και ζωτικής σημασίας! Τόσο κατά την πρακτική στο στρωματάκι όσο και εκτός από αυτό, η αναπνοή με επίγνωση σας βοηθά να πάρετε περισσότερα από όσα κάνετε κι από ότι νομίζετε. Θα σας κρατήσει ισορροπημένους και γειωμένους, θα σας βοηθήσει να εξασκηθείτε στα πλαίσια των δυνατοτήτων σας, και ως επί το πλείστων, θα σας επιτρέψει να βιώσετε πλήρως την εμπειρία και να εκτιμήσετε την κάθε στιγμή της πρακτικής. Αυτό, μας φέρνει στο τελευταίο …
  10. Να είστε ευγνώμονες. Αισθανθείτε ευγνωμοσύνη που βρίσκεστε στον χώρο, πάνω στο στρωματάκι, και ζείτε αυτή τη στιγμή. Η στάση ευγνωμοσύνης θα διοχετευθεί στην πρακτική και θα σας βοηθήσει να διασφαλίσετε ότι αυτό που έχετε αποκτήσει στην τάξη θα παραμείνει μαζί σας για πολύ καιρό, ακόμα και αφού έχετε τυλίξει το στρωματάκι σας.

ten-tips-8

Pin It on Pinterest

Share This

Μοιραστείτε!

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Γράψου στο Newsletter μας!

Γράψου στο Newsletter μας!

Θέλεις να λαμβάνεις νέα άρθρα και να μαθαίνεις πρώτος για τα Workshops που διοργανώνουμε;

Γράψου τώρα στο newsletter μας!

Η εγγραφή σας ήταν πετυχημένη. Σας ευχαριστούμε!