Από τον Henrik Edberg

«Όταν μια πόρτα ευτυχίας κλείνει, μια άλλη ανοίγει, αλλά συχνά κοιτάμε τόσο πολύ την κλειστή πόρτα που δεν βλέπουμε αυτή που έχει ανοιχτεί για μας.» ~ Helen Keller ~

Βρισκόμαστε σχεδόν στην αρχή μιας νέας χρονιάς. Έτσι, θα ήθελα να ξεκινήσω με κάτι αλλιώτικο, και να επικεντρωθώ σε αυτά που είναι καλύτερα να αποφεύγονται αυτή τη χρονιά, αλλά και τις επόμενες. Παράλληλα, θα προσθέτω πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να ξεκινήσουμε τις θετικές αλλαγές. Ελπίζω να βρείτε σε αυτό το άρθρο κάτι, που θα σας βοηθήσει να κάνετε αυτή τη χρονιά πραγματικά ξεχωριστή.

1. Αποφύγετε να σκέφτεστε πολύ.

Η πολύ σκέψη μπορεί να κάνει οποιοδήποτε θέμα να φαίνεται πολύ μεγαλύτερο και πιο τρομακτικό από ότι πραγματικά είναι. Μπορεί να κρατήσει πίσω τη ζωή σας και να σας καθυστερήσει από το να αναλάβετε δράση.

Αντί αυτού μπορείτε:

  • Να θέτετε σύντομες προθεσμίες για τη λήψη διαφόρων αποφάσεων. Μερικά παραδείγματα:
  • Για τις μικρές αποφάσεις, όπως αν θα πρέπει να βάλετε πλυντήριο ή να ασκήστε συχνά, δώστε στον εαυτό σας 30 δευτερόλεπτα ή και λιγότερο για να πάρετε μια απόφαση.
  • Για κάπως μεγαλύτερες αποφάσεις που θα έπρεπε να περάσουν ημέρες ή εβδομάδες για να τις σκεφτείτε στο παρελθόν, ορίστε μια προθεσμία 30 λεπτών, ή τουλάχιστον μέχρι το τέλος της εργάσιμης ημέρας.

2. avoid-2014bΑποφύγετε τις αρνητικές φωνές.

Η ευτυχία μας επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τους ανθρώπους και άλλες πηγές γύρω μας. Αν βρίσκεστε σε έναν περίγυρο με αρνητικούς ανθρώπους και πληροφορίες που σας βυθίζουν στο φόβο, την απογοήτευση και το αίσθημα οτι είστε ανίσχυροι, στη συνέχεια όλα αυτά θα περιορίσουν τη ζωή σας.

Αντί αυτού μπορείτε:

  • Υπολογίστε σοφά ποιά είναι τα πράγματα, από εκείνα που σας επηρεάζουν, που σπαταλούν περισσότερο τον χρόνο και την ενέργεια σας. Ποιοί άνθρωποι; Ποιές άλλες πηγές; Είναι τα blogs, τα forums, τα βιβλία, τα περιοδικά, η μουσική και οι ταινίες;
  • Καταγράψτε αυτές τις απαντήσεις. Στη συνέχεια, σκεφτείτε ποιοί άνθρωποι και ποιές διαφορετικές πηγές σας «ανεβάζουν» και σας κάνουν να αισθάνθεστε πιο ευτυχισμένοι για τον εαυτό σας και τη ζωή.
  • Πάρτε στην συνέχεια απόφαση να ξοδεύετε λιγότερο χρόνο με τις αρνητικές πηγές και ανθρώπους, αφιερώνοντας το χρόνο που ελευθερώθηκε με τις θετικές πηγές και ανθρώπους που καταγράψατε.

3. avoid-2014c Αποφύγετε την προσκόλληση στο παρελθόν ή το μέλλον.

Το να ξοδεύετε πολύ χρόνο για το παρελθόν, συνήθως φέρνει στο νου ξανά και ξανά τα παλιά λάθη και παραλείψεις, με την επιθυμία να γυρίσετε πίσω στο χρόνο και να διορθώσετε κάποια από αυτά. Όπως και το να ξοδεύετε πολύ χρόνο στο να σκέπτεστε για το μέλλον, συνήθως οδηγεί σε ανησυχίες και «χτίζετε» πιθανά εφιαλτικά σενάρια στο μυαλό σας.

Αντί αυτού μπορείτε:

  • Να περνάτε περισσότερο χρόνο στην παρούσα στιγμή, το τώρα. Θα αισθανθείτε ανάλαφρα, τα πράγματα θα εμφανίζονται πιο εύκολα και θα είστε συνεχώς έτοιμοι να εκτιμάτε τα μικρά θαύματα της καθημερινής ζωής.
  • Επανασυνδεθείτε με το τι συμβαίνει τώρα, απλά ηρεμόντας και αφού μείνετε για λίγο ακίνητοι. Αφήστε να περάσουν μερικά λεπτά με την συγκέντρωσή σας στις εισπνοές και εκπνοές σας, τον τρόπο που αναπνέετε. Εναλλακτικά, συγκεντρωθείτε στο τι συμβαίνει γύρω σας, χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις. Ακούστε, δείτε, μυρίστε και αισθανθείτε τι συμβαίνει στον  κόσμο σας αυτή τη στιγμή.

4.  Αποφύγετε να θέσετε τον πήχη της ευτυχίας πολύ ψηλά.

avoid 2014dΈνα κοινό λάθος που κάνουν πολλοί από εμάς, είναι να θέτουμε έναν πολύ υψηλό πήχη για την προσωπική μας ευτυχία. Με τον τρόπο αυτό νιώθουμε ευτυχείς, μόνο όταν επιτύχουμε κάτι μεγάλο, όταν κάνουμε κάτι τέλεια, ή όταν κάτι αναπάντεχο και υπέροχο συμβεί. Δεν χρειάζεται όμως να περιμένουμε εκείνες τις σπάνιες περιπτώσεις για να αισθανθούμε ευτυχείς!

Αντί αυτού μπορείτε:

  • Να πείτε στον εαυτό σας καθώς σηκώνεστε από το κρεββάτι το πρωί: σήμερα θα ρίξω τον πήχη για την ευτυχία!
  • Με αυτόν τον τρόπο θα παίρνετε λιγότερα ως δεδομένα, και η προσοχή σας θα είναι περισσότερο εστιασμένη στο τι συμβαίνει στην καθημερινή σας ζωή. Το αποτέλεσμα είναι, να είστε περισσότερο ευγνώμονες για αυτά που ζείτε, όπως για παράδειγμα το φαγητό, ο καιρός, η παρέα με έναν φίλο ή ένα κατοικίδιο, οι μικρές χειρονομίες καλοσύνης και οι διάφορες σημαντικές στιγμές που περνούν τόσο γρήγορα.
  • Αυτό τουλάχιστον έχει δείξει η εμπειρία με τη συγκεκριμένη συνήθεια. Μάλιστα, αν την ακολουθήσετε, δεν σας εμποδίζει από το να επιτύχετε πράγματα. Αντ’ αυτού, ζωντανεύει την καθημερινή ζωή, της δίνει άλλη πνοή, και κάνει την πορεία προς την επίτευξη στόχων, μια πιο ευτυχισμένη διαδρομή.

5 . Αποφεύγετε να συγκρίνετε τον εαυτό σας με άλλους ανθρώπους.

avoid-2014eΗ σύγκριση του εαυτού σας με άλλους ανθρώπους, εύκολα μπορεί να γίνει μια καταστροφική και καταθλιπτική συνήθεια.
Συγκρίνετε σχέσεις, αυτοκίνητα, σταδιοδρομίες, σώματα, σπίτια κ.ο.κ,  και στο τέλος της ημέρας η αυτοεκτίμησή σας είναι χαμηλή και νιώθετε την αποτυχία και την αρνητικότητα να βουίζουν γύρω από το κεφάλι σας.

Αντί αυτού μπορείτε:

  • Να συγκρίνετε τον εαυτό σας με τον εαυτό σας!
  • Δείτε πόσο έχετε μεγαλώσει. Πόσο μακριά έχετε φτάσει. Δείτε την πρόοδο που έχετε κάνει προς τους στόχους και τα όνειρά σας. Και μην ξεχάσετε να γιορτάσετε τις μικρές επιτυχίες και τα βήματα προς τα εμπρός που έχετε επιτύχει!
  • Αυτή η συνήθεια θα σας βοηθήσει να δείτε τον εαυτό σας από μια πιο ευγενική και πιο χρήσιμη προοπτική, όπου θα αισθάνεστε αναζωογονημένοι, καθώς θα εκτιμήσετε τα βήματα που έχετε κάνει ως τώρα στο ταξίδι σας.

Pin It on Pinterest

Share This