Περιγεννητική Yoga

Με τον όρο περιγεννητική γιόγκα εννοούνται ειδικές γιόγκικες  πρακτικές που αφορούν όλο το πεδίο γύρω από τη γονιμότητα, τη σύλληψη, την εγκυμοσύνη, τον τοκετό και τη λοχεία.

Το Yoga House Studio αναγνωρίζοντας την ανεκτίμητη αξία αυτής της περιόδου όχι μόνο για το μωρό και τη μητέρα αλλά και για το σύντροφο, την οικογένεια και ολόκληρη την κοινωνία  δραστηριοποιείται και σε αυτόν τον τομέα ξεκινώντας με ομαδικά, ιδιαίτερα και ημιδιαίτερα μαθήματα που απευθύνονται  σε γυναίκες και τους,τις  συντρόφους τους που επιθυμούν να συλλάβουν, που είναι ήδη σε εγκυμοσύνη, που θέλουν να προετοιμαστούν για ένα συνειδητό τοκετό ακόμα και μετά από προηγούμενη γέννα με καισαρική τομή, που διανύουν την επιλόχεια περίοδο.

Γιόγκα εγκυμοσύνης και Προετοιμασία για τον Τοκετό – Prenatal Yoga

Στη διάρκεια του μαθήματος οι μέλλουσες μητέρες και οι σύντροφοί τους έχουν την ευκαιρία να εξασκηθούν σε απόλυτα ασφαλείς γιόγκικες τεχνικές προσαρμοσμένες  στην περίοδο της κύησης μέσω της κίνησης, των διατάσεων και στάσεων, της αναπνοής, της χαλάρωσης, του οραματισμού και του διαλογισμού. Πνεύμα και σώμα τρέφονται και δυναμώνουν για το πέρασμα στη μητρότητα-γονεϊκότητα. Χρησιμοποιούμε επίσης τον ήχο, το χορό και το τραγούδι για μια χαλαρή και χαρούμενη εγκυμοσύνη που θα οδηγήσει στον τοκετό που η κάθε γυναίκα επιθυμεί. Μεγάλη έμφαση δίνεται στη συζήτηση για τα θέματα που αφορούν τη μητέρα και το ζευγάρι (τοκετός στο σπίτι ή το μαιευτήριο, χρήση ή όχι αναλγητικών, ξεκίνημα θηλασμού ) καθώς και στο μοίρασμα των συναισθημάτων τους στην ευαίσθητη αυτή περίοδο. Έτσι, εκτός των άλλων το μάθημα προσφέρει την ευκαιρία της κοινωνικοποίησης και της συνύπαρξης με άλλους μέλλοντες γονείς στο μονοπάτι για μη παρεμβατική γονεϊκότητα.

Γιόγκα για μετά τον τοκετό – Postnatal Yoga

Ένα μάθημα για τις μητέρες και τα μωρά τους από τη γέννηση του ως τoυς  πρώτους μήνες. Διδάσκονται αναπνευστικές τεχνικές, στάσεις, διατάσεις, ασκήσεις για την τόνωση και ενδυνάμωση της μητέρας και την επάνοδο της ενέργειάς της μετά την περίοδο της εγκυμοσύνης και τον τοκετό.

Δίνεται η δυνατότητα της άσκησης της μητέρας μαζί με το μωρό με την ειδικά προσαρμοσμένη τεχνική. Χαλάρωση και διαλογισμός και για τους δύο την ώρα του θηλασμού, του νανουρίσματος. Συζήτηση για θέματα που απασχολούν τις νέες μητέρες. Μαλάξεις για το βρέφος και παιχνιδιάρικα τραγουδάκια και ταχταρίσματα για μια χαρούμενη περίοδο λοχείας που θέτει τις βάσεις για μια όμορφη σχέση μητέρας- παιδιού.

Tα «ΠΡΕΠΕΙ» και τα «ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ» της γιόγκα εγκυμοσύνης

Τα «ΠΡΕΠΕΙ»

  • Να κάνετε πλήρη αναπνοή και να μάθετε πώς να εκπνέετε εντελώς.
  • Να κινείστε αργά και απαλά.
  • Να ξεκουράζεστε οποτεδήποτε το χρειάζεστε.
  • Να υποστηρίζετε τα γόνατά σας με μαξιλάρια ή τουβλάκια στη στάση της πεταλούδας (badhakonasana).
  • Να εξασκείστε σε πρακτικές ανοίγματος του στήθους για διευκόλυνση της αναπνοής.
  • Να χρησιμοποιείτε εξοπλισμό και στηρίγματα για να σας βοηθούν στην πρακτική σας ειδικά όταν ξεκουράζεστε.
  • Να παίρνετε χρόνο για να επιτρέψετε στη γιόγκα να σας βοηθήσει να εστιάσετε στον ευατό σας και το μωρό σας.
  • Να εξασκείστε σε γιόγκικες τεχνικές χαλάρωσης όσο συχνά μπορείτε συμπεριλαμβανομένων τεχνικών ήχου, όπως chanting, humming.
  • Να χρησιμοποιείτε γιόγκικες τεχνικές για το πυελικό έδαφος (π.χ. moolabandha), για να μάθετε πώς να προσδιορίζετε, τονώνετε και απελευθερώνετε τους μύες που βρίσκονται εκεί.

Τα «ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ»

  • Μην κάνετε ανάστροφες στάσεις.
  • Μην πηδάτε από τη μια στάση στην άλλη.
  • Μην είστε σκληρές με τον εαυτό σας και μη μένετε σε καμμία στάση πάνω από 5 αναπνοές.
  • Μην τεντώνεστε υπερβολικά.
  • Μην κρατάτε την αναπνοή σας και μην κάνετε bhastrika, kapalabhati ή άλλες έντονες για το διάφραγμα αναπνοές.
  • Μη διπλώνεστε μπροστά αν αισθάνεστε αστάθεια.
  • Μην ξεκουράζεστε μπρούμυτα.
  • Μην ξαπλώνετε ανάσκελα μετά την 30η εβδομάδα.
  • Μην κάνετε έντονα στριψίματα.
  • Μη βιάζεστε όταν ασκείστε.
  • Μη διατηρείτε σηκωμένο το περίνεο για περισσότερο από μία αναπνοή.

Στο Yoga House Studio τις τάξεις περιγεννητικής γιόγκα καθοδήγει η Γαία Λάσκου

Γράψου στο Newsletter μας!

Για να μαθαίνεις πρώτος για τα νέα άρθρα στο blog μας και για τα Workshops που διοργανώνουμε!

Η εγγραφή σας ήταν πετυχημένη. Σας ευχαριστούμε!

Pin It on Pinterest

Share This